Eğitim ve Öğretimde DEHB İle Mücadele

Çoğu anne ve babanın yakındığı, öğretmenlerin şikayette bulunduğu, yerinde duramayan, dikkat ve konsantrasyon problemi yaşayan ve dürtüselliğini kontrol edemeyen çocuklarda karşılaştığımız bu rahatsızlık türünü öğretmen ve veliler adeta bir kabus olarak görmektedir. Ebeveyn ve öğretmenler için kontrol edilmesi oldukça zor bir durumdur. Nasıl yaklaşsak da çocuk bu durumu aşsın, ne yapsak ya da kendisine ne versek de çocuk bir an önce uslu olsun yerinde dursun gibi sorulara yanıt aramaktayız. Bu sorulara yanıt ararken genelde deneme yanılma metodunu kullanmaktalar. Bunlardan birkaçı onların zihinsel süreçlerinin gelişimini engelleyen elektronik araçlar, sanal oyunlardır diyebiliriz. Biz kendisine bu araçları sunacaz çocuk susacak, çocuk yerinde duracak, çocuk yaramazlık yapmayacak ve bir daha başedemeyeceğimiz meselelerle bizi yüz göz etmeyecek gibi bir algıyı da bununla beraber geliştirmekteyiz. Yanlış bir metodu denediklerinin farkında olamazlar.

PROGRAM DETAYI

  • Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu(DEHB) yaşayan çocukları tespit etmek.
  • Öğretmenlere DEHB ve onun bileşenleri hakkında kapsamlı bilgi vermek.
  • Okul yöneticileri ve öğretmenlerine, bu tanıyı almış çocuklara yaklaşım becerilerini geliştirmek.
  • Öğretmenlerimize bu tanıyı almış öğrencilere kısa süreli bellek ve uzun süreli belleğin kullanma becerileri öğretmek.
  • Bağımsızlığına düşkün,yerinde durmayan çocukları yönetebilmek.
  • Dikkat eksikliği yaşayan çocukların öğrenme becerisini geliştirme.
  • DEHB tanısı almış çocuklar ile kurulacak etkili iletişim.
  • DEHB tanısı almış olan çocukların enerjisini doğru yöne kanalize edebilme becerisini geliştirmek.
  • Öğretmenlerin veliler ile iletişimini kolaylaştırıcı teknikler geliştirmek.
  • Öğretmenlerin moral ve motivasyonunu güçlendirmek.
  • DEHB tanısı alan öğrencilerin, sınıf içindeki tutum ve davranışlarını kontrol altına almak.
  • Velilere DEHB ve onun bileşenleri hakkında kapsamlı bilgi vermek.
  • Aile içi etkili iletişim becerilerini geliştirmek.
  • Çocuk davranışlarıyla ne ifade ediyor,duyguları nelerdir?
  • Çocuğun davranışlarını ve kullandığı kelimelerin altındaki şifreleri çözmek.
  • Aile içi krizlerin çocuğa yansımasını minimalize etmek.